reklama

Aj na Slovensku sa oplatí bojovať.

Po čítaní všetkých tých blogov ako na Slovensku nič poriadne nefunguje, po všetkých tých nárekoch a sťažnostiach a odvolávaniach sa na kompetententných, mám konečne príležitosť napísať blog, ktorý potvrdzuje, že ak je človek v práve a vie sa za seba postaviť, dá sa uspieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nejde o veľkú kauzu, ide v podstate o maličkosť, alebo môj malý „boj" s veľkými železnicami. Pred viac ako mesiacom som nestihol IC vlak a musel som si kupovať nový lístok, pričom starý mi v plnej sume prepadol. Ak by niekoho zaujímali podrobnosti, nájde ho v mojom blogu Pozor pri kúpe lístka na vlak cez internet.Na Železnice som teda napísal sťažnosť, ktorú som odôvodnil ako v článku hore a samozrejme prišla zamietavá odpoveď.

Medzitým sa mi ale dostal do rúk článok SME v ktorom sa vyslovene píše o lístkoch kúpených cez internet a konkrétne aj o IC lístkoch, kde sa spomína fakt, že IC lístok kúpený cez internet je možné v ten istý deň na iný druh vlaku v prípade, že nestihnete IC. Moje druhé eso v rukáve bol Prepravný poriadok Železničnej spoločnosti Slovensko platný od 1.1.2013, kde sa o.i. píše:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

B.1.1 Cestovný doklad na vlak IC je možné použiť bez formalít v ktoromkoľvek nasledujúcom vlaku (okrem vlakov IC) s nástupom cesty v deň, na ktorý bol cestovný doklad zakúpený." Tu sa ale nešpecifikovalo, či ide o lístok zakúpený manuálne, alebo cez internet.

Napísal som teda druhú sťažnosť, kde som sa odvolával práve na dva horespomenuté fakty. Moja žiadosť bola opäť zamietnutá s tým, že lístok na IC vlak je možné použiť na ďalší vlak iba v prípade, že je zakúpený manuálne v pokladni.

Na to som ale reagoval s tým, že zo zdroja článku SME som v sťažnosti vyslovene citoval: „Cez internet si môžu cestujúci v súčasnosti kúpiť lístky na všetky vlaky vo vnútroštátnej preprave. Dopravca im núka pri takejto forme nákupu 5-% zľavu. V prípade IC vlakov je zľava tým vyššia, čím skôr si pasažier lístok kúpi. "Ak si cestujúci kúpi lístok na IC vlak, ale nevyužije ho, môže cestovný doklad použiť v ktoromkoľvek vlaku v čase platnosti lístka," opísala Šubrtová."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom mi už železnice vyhoveli s vysvetlením: „Po overeni ze skutocne nas odbor komunikacie podal denniku sme zavadzajucu info vasmu podaniu vynimocne vyhovujeme . "

Na záver asi len toľko, že pri kúpe lístka treba mať naozaj na pamäti, že sa neskôr nedá vrátiť či použiť na čo mňa upozornila až táto moja skúsenosť. Napriek tomu sa mi to nezdalo fér, ako som podrobnejšie opísal v prvom blogu a práve preto som to nevzdal a vyhral som to možno len vďaka podľa nich mylnej informácii v SME a asi hlavne pre to, že som sa nenechal odradiť, lebo som sa cítil v práve.

Chcel som, aby mal môj príbeh koniec, či už v môj prospech alebo naopak, ale nechcel som to nechať tak a nariekať, ako je tu všetko na nič.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Často som pracoval v zahraničí, kde je vzťah k zákazníkovy iný. Bude to isto tým, že zákazníci tam si svoje postavenie rokmi vybudovali. Cítil som tam teda ten tlak na mňa, aby som veci robil naozaj poriadne aj zo strany zákazníkov aj zo strany mojich zamestnávateľov. Neskôr som to porovnal s podobnou prácou na Slovensku. Ten tlak je naozaj oveľa slabší a to z oboch strán. Ako zo zákazníckej, tak zo zamestnávateľovej. Tak som si uvedomil ten zásadný rodiel a preto som sa rozhodol zatlačiť a ukázať, že to nebude také jednoduché ma odstaviť na druhú koľaj. Je to teda aj na nás, aby sme sa nedali keď sme v práve .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nestálo ma to zas tak veľa energie ani nervov. Tie peniaze sa mi zídu, ale išlo mi hlavne o to riešiť môj problém. Spomeňte si, koľko krát ste svoj boj radšej vzdali, lebo sa vám do toho nechcelo. Ak sa do toho ale nikomu nebude chcieť, nemáme šancu si zabezpečiť vyšší štandard prístupu k zákazníkovy, pretože oni presne vedia, čo si môžu dovoliť, resp. čo im dovolíme, a čo nie. Internet, blogy a podobné záležitosti sú pri tom veľká pomoc. Vedel som, že si uvedomujú, že môžem o nich kedykoľvek napísať blog. Tak ako píšem teraz a tak ich držím v strehu a učím ich, že zákazník nie je len handra, ktorá sa len podriaďuje kadejakým ťahom, právne pokrytým, ale morálne už menej. Tento boj sa vedie všade. Minule mi známy hovoril, že v amerike si treba kontrolovať účty od posiťovní, ináč vám v pohode naúčtuju kadečo, čo ste ani nevyužili.

Čiže, sa svoje práva treba bojovať stále, ináč sa oklieštia do tej miery, do akej sme my ochotný to tolerovať.



Juraj Dučák

Juraj Dučák

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Na križovatke života. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu