reklama

Riverpark vs. PKO

Keby bolo referendum o tom, či sa ma zbúrať PKO alebo Riverpark, bez milosti by som podporil druhú variantu. Dnes bolo pekné slnečné počasie, tak som sa rozhodol prejsť sa domov pešo po nábreží. Ešte vo mne trochu rezonovala diskusia okolo Eurovei a rozhodol som sa spojiť moju príjemnú vychádzku s obhliadkov toho najhoršieho z developerskej dielne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Trasu som začal spod nového mostu a neodolal som vyfotiť si obludu č.1 - výškovú budovu pri Auparku, ktorá veľmi "prirodzene" zapadá do celkového okolia a "vylepšila" výhľad na UFO. ( Škoda, že sa mi vybila baterka, tešil som sa hlavne na "majstátnosť" Riverparku v lone prírody a Dunaja. )

Tak si vykračujem po nábreží a ešte stále sa obraciam a nemôžem odtrhnť zrak od toho skvostu na petržalskej strane Dunaja. Ale o chvíľu mám už pred sebov Riverpark. Ešte nie celkom hotový, ale mne to vôbec neprekáža. Vlastne by som prežil, aj keby vôbec nebol postavený.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Široké a priestranné nábrežie sa na úpätí Riverparku zrazu zúži do úzkeho chodníčka a pocit stiesnenosti ešte umocní až zarážajúca výška budov. Zarazí ma aj ich hustota. No o nič lepšia na mňa nepôsobia ani z druhej strany. Pozerám na to veľdielo a jednoducho neverím, ako toto tu mohlo vyrásť? Tiež uvažujem, kto si kúpi za - dovolím si odhadnúť - hriešne sumy peňazí byt v takomto komplexe,ktorý síce má atraktívnu lokalitu aj výhľad, ale celkovo pôsobí ako päsť na oko. Nechcem byť hnusný, ale želal by som developerom pomalú smrť uvarením sa vo vlastnej šťave, keď im predaj pôjde tak, ako v prípade Vienna Gate. Prejdem popod stavbu, ktorá vyčnieva až nad Dunaj a pridám do kroku, lebo mám pocit, že sa to celé na mňa zrúti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Riverpark je za mnou a predomnou PKO. Kontrast je nespochybniteľný. Priestor pre chodcov sa zrazu rozšíri na úctyhodných 17 a pol metra ( to som si odkrokoval, takže hrubý odhad, ale niektoo myslel aj na ľudí ) a je v strede lemovaný stromovou alejou. Znovu sa začínam cítiť ako na nábreží. Výška budov PKO a odstup od pobrežia vôbec nepôsobia rušivo, skôr prirodzene. ( Áno, je to komunistická opacha, ale skúste si ten rozdiel na živo. ) Tiež si potom porovnávam, komu slúži PKO? Verejnosti, sú tam koncerty, spoločenské udalosti, veď je to park kultúri a oddychu. Priznávam, zaslúži si kultivovanejši vzhľad. A komu bude slúžiť Riverpark? Pár vyvoleným, čo si budú môcť dovoliť kúpiť si tam byty, možno sa tam ešte usídli nejaký outsourcingový zahraničný koncern, ktorý slúži hlavne sebe, aj keď sa tvári ako spasiteľ, čo nám dáva "prácu". ( Koho zaujíma môj názor na nich, prečítajte si môj blog Rakovina. )

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najlepší dojem na nábreží na mňa urobila Fakulta telesnej výchovy a športu. Budova má už určite svoje roky, ale má veľmi peknú architektúru a je aj primerane zasadená do okolia. Idylku trochu ju hyzdí miestami hrdzavý plot a tony železobetónu a predpätého betónu mostu Lafranconi.

Juraj Dučák

Juraj Dučák

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Na križovatke života. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu